GIRL POWER.









Aaaaah, Spice Girls. Mina idoler från när jag var ung. Den här gruppen var ju världens bästa; de var stunningly hot, bar världens minsta kläder och uppfann konceptet girl-power. Nu, hur slampiga dem ändå var, så var budskapet alltid att hålla vännerna närmast. Fett bra. Jag växte upp med deras musik, dansade till dem i mitt rum och tyckte att rött hår och lårhöga stövlar var det coolaste att bära. Och musiken är fan inte dålig. Det finns alltid en gnista och speciellt en nostalgi i låtarna som gör att dem aldrig går ur. Fast en sak har jag tänkt på, hur tråkig är inte hon Sporty Spice karaktär? Hon fick bära pryda tracksuits och gymadojjor medan de andra fick ha på sig aftonklänningar, lack, läder och glitter. Och alltid fick hon bära långbyxor. Fyfan vad tråkigt! Hade jag varit hon, hade jag varit så jävla bitter. Aja, never the less, gruppen är awesome. Då och nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0