CRAFT SPELL - IDLE LABOR.






Fasiken vad GLAD jag blir när jag hör det här albumet! Vill bara packa min väska och göra precis vad jag vill eller typ göra kulerbyttor ute på stan, eller äta en stor färgglad tårta och sen dansa i ett glitterregn! Craft Spell är ett band som är ganska nya för mig, påminner mig lite om Cut Copy och Joy Division. Lite 80s, lite synth, lite softsound. Stundtals är det mörkt. Stundtals är det lyckligt. Vissa låtar som exempelvis Party Talk och Scandinavian Crush ger en känslan av eufori medan andra exempelvis Given the Time, gör en harmonisk(inte ledsen, aldrig ledsen). Bästa peppalbumet på länge kan jag säga! Lyssna HÄR HÄR HÄR HÄR.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0