DAY 01- YOUR FAVORITE SONG

Men okej. Så här är det. Jag kan inte välja EN sång som är min favorit. Jag har en miljon favoriter som jag lyssnar varje dag på och som jag kommer att lyssna på tills jag dör. Jag är en musikfantast utifrån flera genrer(klassisk, blues, solo, pop, rock, hiphop, folkmusik) och då vore det bättre om jag kunde få svara på en favoritlåt från VARJE genre. Men eftersom detta är en challenge, får jag helt enkelt tvingas välja en. Och jag valde genom ole-dole-doff och voilá, det blev Your Arms Around Me av Jens Lekman. Jag hörde den här låten i mars 2010. Det var precis då jag bröt med mitt ex och jag hade behovet av att höra något som fick mig att må bra. Vid just denna tidpunkt fick jag ett nytt jobb, nya vänner och en ny kärlek. Jag fick tillbaka dem där bubbliga känslorna igen. Jag fick tillbaka min mojo-livs-fucking-awesome-glädjen efter en sjukt svår tid. Samma år, under sommaren, började jag alltid tidigt på morgonen. Då gick jag till jobbet, med låten klingandes i öronen och sommardoften som kittla mig lite sådär härligt i näsan. Det var nästan för härligt att se morgonsolen resa sig när man mådde sådär sjukt bra. Så den här låten representerar min tid under 2010 då jag reste mig ur skuggan. Lyssna och NJUT: 


Sång: Your Arms Around Me av Jens Lekman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0