EUW.

Hur kommer det sig att Hollywood-filmer kan visa precis vad som helst och vi sväljer det utan att ifrågasätta? Som idag. Jag satt med min roomie Maria och tittade på den tredje Mumien-filmen och kunde inte slita mig ifrån att kritisera hela den två timmar långa sörjan. Hela filmen är historisk inkorrekt och en förolämpning mot hela Kina. Exempelvis anspelar filmen hela jävla tiden på sterotyper som exempelvis Brendan Frasiers roll som säger i slutet till den kinesiske fienden "Fight like a man". Fienden är ett, bokstavligen talat, monster som väljer? att bli slagen med knytnävar fastän han kan förvandlas till ett flera meter långt odjur och tända levande ljus med magi. Qin Shi Huang, som filmen delvis handlar om(förutom amerikansk heroism) var den förste kejsaren över Qindynastins Kina och ja, han var en tyrann men vem var inte det vid denna tidpunkt? Herregud. Check your facts. Till och med långt efter detta, under Machiavellis handskrift, så visste man att man bör styra ett land med järnhand! LÅNGT EFTER DETTA, I VÄST DESSUTOM. Blir bara så arg när man försöker enligt amerikanska standarder genomföra någon slags omedveten reklamering om att west is the best and rest is..shitt. 
Så iaf, titta inte på filmen! BAJSIRRITERANDE EFFEKTER DESSUTOM! 

Aja, för att fira detta tycker jag att vi lyssnar på en låt som är en ironi av detta inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0