DAY 07 - A SONG THAT REMINDS YOU OF A CERTAIN EVENT

Våren 2008, innan Lykke Li blev så känd som hon är idag, spelade hon på en liten klubb i Örebro. Det var precis då hennes album Youth Novels kom ut. Jag och några vänner satt på ett loungeställe den kvällen och drack drinkar. Jag hade egentligen planerat att gå hem tidigt eftersom att jag skulle jobba dagen efter. Men istället följde jag med sällskapet till spelningen. Klubben hon uppträdde på hette Backstage och var ett litet, trångt och svettigt ställe. Längst in i lokalen, på dansgolvet, fick man ALLTID trängas med andra svettiga människor. Men det var ett KULT ställe! Jag köpte mig en mojito och ställde mig mitt bland publiken. Lykke började spela. Och det var magiskt. Hon hade en sån stagepresence att man blev på riktigt hänförd. Lugn och lyrisk stod hon där och sjöng, tillsammans med publiken. Oh my god, jag minns när hon spelade Dance, Dance, Dance och med små små steg dansade till låten. Jag dansade med henne. Förälskad i kvällen. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0