SEXY FOR SEXY.

Jag filosoferade häromdagen om kvinnor med dåligt självförtroende. Eller rättare sagt människan med det dåliga självförtroendet. För egentligen har vi alla dåligt självförtroende men som vi måste upprätthålla till en bättre(bra) nivå för att kunna må bra. Vi gör det dagligen genom olika typer av bekräftelser, alltifrån att titta sig själv i spegeln, till att behöva höra one-night-stands säga att man är bra eller att man sminkar sig eller pumpar sina muskler på gymmet. Slutar vi "bry" oss om vårt utseende och våra personligheter, så faller vi ihop till något som egentligen samhället inte accepterar, under en period kallades dessa för hippies. Fast, jag tror nog fortfarande att till och med hippies behövde bekräftelse för att veta att dem var bra. Jag har hört otala gånger när mina tjejkompisar talar om hur tjocka, snea, fula, glåmiga, bleka, spinkiga, hängiga osv osv dem är. Och man har hört hur sina killkompisar inte gillar sig själva, tycker dem är misslyckade, fula, oattraktiva osv osv.  Så det här issuet om att folk har dåligt självförtroende försvinner aldrig. Ever. Så jag tror nog att för att leva ett någorlunda drägligt liv, måste man hantera sina egna "problem" med självförtoendet. Det är alltid personligt och man måste kunna ha den där kämparglöden för att hantera dem. Om vi inte gör något åt att vi tycker vi är misslyckade på nått vis, så utvecklas man aldrig som person. Det är därför YTTERST viktigt att utforska sina möjligheter. Jag menar inte då att man ska banta för att man känner sig fet, utan istället måste man hantera de realistiska möjligheter man har för att på riktigt må bra över sin vikt. Exempelvis, kan man utforska vad som är hälsosamt att banta utan att man mår fysiskt eller psykiskt dåligt. För om du smalar ner dig och projicerar den psykiska olyckan till en fysisk, så har man inte gjort något framsteg. Istället måste man se över hur man kan banta, långvarigt, så att man mår bra i slutändan. Under denna tid är det då otroligt viktigt att hela tiden kolla över att man som person inte förlorar sig, eftersom jag tycker att "when you are a woman, you gotta be a hole lot of woman". Med det menas att jag tycker inte att man känner sig kvinnlig om man bantar ner en massa kilon och känner sig osexig. Jag tycker att man ska som kvinna då, alltid ha utgångspunkten att känna sig sexig.

Så snälla ni vackra människor därute. Tänk att du har bara en chans i livet att lyckas. Du har bara det här livet att göra till det bästa. Lev ut, lev väl och lev realistiskt. 
Stay fly bitchizz!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0