SEE HOW I'LL LEAVE, WITH EVERY PIECE OF YOU. DON'T UNDERESTIMATE THE THINGS I WILL DO.




KVINNOR. Ta kampen mot all världens "måsten". Det sägs att en kvinna "måste" sminka sig, att en kvinna "måste" jobba hårdare, att en kvinna "måste" suga av mannen. Alltid "måste" vi tillfredställa andra; barnen, mannen, familjen, fadern, läraren, statsministern, tiden osv osv. Men egentligen ska kvinnor göra vafan vi vill. Om det ska vara en jämlik värld vi lever i, då måste VI börja inifrån oss själva. Vi måste ta kampen, sätta ner foten och säga "jag gör VAFAN jag vill". Det är hjärtkrossande att se sina vänninor bli stampade av män, se dem bli utnyttjade och behandlade som bajs bara för att dem tillhär det "svaga släktet". Hur gärna vi än vill leka jämlika så är det långt ifrån jämlikt i Sverige. Det må stå med fintext att vi är jämlika men i praktiken så blir vi dagligen behandlade som om vi vore jöntor.
Men jag skyller inte på männen, systemet, samhället eller någon annan förutom KVINNAN själv. Ja, DU kvinna som läser det här, känn dig träffad. Vet ni varför, för jag tror att vi måste ALLA ta ansvaret för vad som sker i världen. It takes two to tango. Slaven låter sig slavas, hustrun låter sig bli misshandlad av maken och fattiga låter sig bli utnyttjade. SÄTT NER FOTEN FÖRFAN!
Allt börjar från oss själva för jag tycker att man ska ALDRIG skylla ifrån sig. Jag tycker att vi alla tar ansvaret för vad som sker runt omkring oss själva. Jag menar, det finns fler kvinnor än män i världen. Vi är en mycket större grupp än männen. Varför kan vi ändå inte ta över världen? För att männen ALLTID har haft övertag? Men om dem alltid haft övertag, menas det att vi inte lever i ett jämlikt samhälle. Men om männen har ekonomiska, historiska och biologiska övertag, kan inte fyra kvinnor ta en man? För så är det i Storbrittanien, för varje man finns det fyra kvinnor. Det borde väl inte vara omöjligt för oss att ta över världen? Om Islands president är kvinna och USAs utrikesminister är kvinna, borde det inte det räknas till att vi ändå har makt? Tänk så här då; vi kvinnor kan säga nej till att alla män som doppar i oss. Vet ni vad som händer då? INGA BARN KOMMER! Den makten har vi. Det kanske inte är med en revolver men vi kan mycket väl stoppa all mänsklig reproduktion. Vi kan säga nej till barn. Fast med den vetenskapliga utvecklingen, har vi möjligheten att sno lite sperma från män, ifall vi någon gång i framtiden bestämmer oss för att utvecklas vidare. Den makten har vi. YES WE DO. 
Så jag säger det här, vi är inte maktlösa, vi är inte svaga, vi är inte hjälplösa. Vi KAN. Vi kan mycket väl. Det handlar bara om att vi ska ha tron på  oss. Tron på den självständiga, maktfulla kvinnosläktet. Tron på att du är kvinna och inte slav.
Gör vad fan du än vill(ofc fredligt). Och då menar jag vad DU vill och inte vad någon annan vill. Där börjar kampen.
Lyssnar på den här och den här just nu. Bra skit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0