TVÅ ALBUM ATT STARKT REKOMMENDERA

Två musikfenomen som jag just nu lyssnar sönder, The Sounds nyaste album Something to Die for och Theophilus London Lovers Holiday. Vi börjar med The Sounds:

The Sounds är en rockgrupp med influenser från Blondie. I det nya albumet möts punkrock, synthesizer med elektropop och new wave. Beaten i albumet är dansbara men samtidigt karaktäristiska för den punk/indiepop som The Sounds står för. Vissa klagar på att det är för "dansigt" och inte tillräckligt utvecklade låttexter. Men jag älskar exempelvis texten i Yeah Yeah Yeah: Youre acting like a fool, so take my advice// its not so hard to keep your ice on your price// You unfold like a butterfly and fight like Ali// dress like Prince but to the lowest degree. 

Bästa spår: The No No Song, Better Off Dead, Yeah Yeah Yeah(STORFAVORIT), The Best of Me

Sen har vi Theophilus London som jag precis börjat lyssna på. Oj det här är en mixad kille. Han låter som en blanding av Prince, The Smiths och Kid Cudi. Tycker jag. Hittade honom när jag klickade på USA Billboard, och tydligen är han superhypad i McAmerica. Well, det förstår jag. Theophilus är en rappare, låtskrivare(ofc) och producent från Brooklyn. Det här albumet är verkligen grymt KUL att lyssna på. Det är lätt, happy happy och bra gjort. Theophilus har verkligen tagit både hiphopen och indiepopen till en helt annan nivå. Oförväntad och överraskande. Vill man vidga sina vyer lite, lyssna på Theophilus and by the way, han kommer till Strand den 9 April! SNART ALLTSÅ. And P.S, han är så jävla snygg.

Bästa spår: Why Even Try, Girls Girls $, Flying Overseas(tillsammans med Solange Knowles och Devonte Hynes). 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0