DAY 19 - A SONG FROM YOU FAVORITE ALBUM.

FYFAN vad ångestfylld denna utmaning är. Jag har SÅ många alternativ att tvingas välja mellan. Så jag valde då The Doors debutalbum The Doors. Jag är fullkomligt förälskad i The Doors och avgudar ALLA deras album. Denna The Doors ligger enligt Rolling Stones lista av 500 av tidernas bästa album, på plats 42. På det här albumet finns flera klassiker såsom The End, Break On Through, Crystal Ship och Light My Fire(ofc). Jag blir helt galen av att höra Jim Morissons röst. Han är ju en legend. Men mer än så kan jag säga att det här albumet betyder så mycket för The Doors karriär eftersom publikens största favorit bland alla The Doors låtar, Light My Fire, ligger på det här albumet. Den liksom representerar The Doors tidiga ambitioner och karaktärsdrag. Låten handlar om att "elda" upp kärleken, passionen, lusten. Eller ja, det finns flera tolkningar för denna låt. Och självklart handlar många tolkningar om droger. Well, det får man själv besluta när man lyssnar på den. För jag tror det är en blanding av lust och droger som pressar människan till en önskad nivå, living on the edge liksom. 








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0