MIN LILLA DRÖM, MITT LILLA CAFÉ, LA MIA CASETTA MAGICA.


(SÅHÄR SKA INGÅNGEN SE UT TILL MITT LILLA CAFÉ)
Sen jag var ung har jag haft drömmen om ett litteraturcafé någonstans i södra Italien. Jag har alltid önskat mig ett mysigt café någonstans i ett område med kullerstenar och växter på gamla trasiga murar. Cafét ska vara dovt, mörkt men samtidigt fyllt med färg. Gröna, röda och gula färger ska dominera tillsammans med mycket mycket mörkt trä. Lokalen ska täckas med mattor, sköna fotöljer och bord och jag ska servera arabisk mat tillsammans med desserter enbart gjorda på choklad. Men framförallt ska alla väggar vara täckta av böcker. Det ska vara tidningar och böcker överallt. Det ska vara så fullt med böcker, att om någon snor en eller två böcker, så ska det inte spela en stor roll eftersom jag redan har så många böcker. Det ska vara alltifrån böcker om grekisk mytologi till romaner av Marquis de Sade och Mikhail Bulgakov. Tänk rökelser, gamla filmaffischer, kristallkronor och jag bakom en disk med en silverbricka fylld med chokladtryffel att bjuda på. Mitt café. Och det ska heta La Mia Casetta Magica.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0