I WANNA DO BAD THINGS WITH YOU.



I love love love LOVE this show! Har nu sett två säsonger och jag kan säga att jag är allt hooked on it. Kolla bara på the opening credits, jag menar; den countryvibade spöklika blueslåten, det råa sexuella, animalistiska, blodiga och fullkomligt hänsynslösa i det visuella förtrollar mig. Serien utspelar sig i en liten stad i Louisiana(!) och det rör sig självklart om atmosfären mellan människorna och de döda, vampyrerna. Ofta påminner serien om 1960-talets filmer med alien-tema blandad med en rejäl dos av splatter. Men alltså jag dör, det här är verkligen en av de bästa serierna jag någonsin sett, förstår inte hur  jag kunde ha missat det tills nu! Jag har ju alltid drömt om att åka till sydstaterna(serien ska utspela sig i den djupa södern) och i denna serie talar karaktärerna med riktiga sydstasdialekter, de är fanatiskt religiösa, äter flottig mat och bor i träskområden. Det kan inte bli bättre! Dessutom så är det sjukt mycket sex i serien(ibland lite väl mycket) vilket i fusion med de övernaturliga och det dödliga gör konceptet så jävla rått. A must see if you haven't.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0