DAY 30 - YOUR FAVORITE SONG FROM AT THIS TIME LAST YEAR

Vid denna tidpunkt för ett år sedan var jag besatt av Chess Records artister, speciellt Muddy Waters, Little Walter och Howlin Wolf. On and on and on hade jag deras musik i bakgrunden(tillsammans med The Doors ofc). Det här är artister som aldrig går ut ur modet, ever. Det är flera decennier sen Chess Records gav ut skivor från dessa artister men ändå lever dem fortfarande i mångas hjärtan, bland annat mitt.  



Men Smokestack Lightnin' lyssnade jag alltid på när jag var hemma, sen var det Kilometer(Aeroplane Italy 84 remix) med underbare Sebastien Tellier, som jag alltid hade på vid förfester. Vart jag än skulle eller om det var hemma hos mig, då var jag tvungen att barrikera Spotify för att sätta på den här. Den är faktiskt riktigt fancy. 



Och sist men inte minst, var jag obsessed av en av hip hop världens bästa låtar, He got game med Public Enemy. SÅ BRA och SÅ VÄRD ATT OBSESSA ÖVER. Public Enemy sampla en av 60-tales bästa låtar och bästa band. Fucking genius. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0