DAY 23 - A SONG THAT YOU WANT TO PLAY AT YOUR WEDDING.

L is for the way you look at me
O is for the only one I see
V is very, very extraordinary
E is even more than anyone that you adore

Nat King Cole med L-O-V-E. Den är P-E-R-F-E-K-T för att spela när man gifter sig. Jag är inte en sån tjej som vill ha ett stort och påkostad bröllop utan istället vill jag gifta mig i en härlig liten kyrka någonstans i centrala Europa, på ett berg eller mitt i en gammal del av en stad typ som Wien. Jag vill ha en medeltida kyrka som luktar ljus, ekar och har oljemålningar från äldre dar. Ni vet. Bara mina närmsta, familj och några vänner får komma. Jag ska klä mig i en enkel och väldigt modest vit klänning med lite spetsdeltajer och i handen bära en blombukett av vita liljor. Även om jag inte tror på gud eller eller hela den kyrkliga institutionen så vill jag SÅ GÄRNA ha en mysig och mossig präst som viger oss.
Men den här låten ska inte spelas inne i kyrkan utan den ska spelas vid mottagnen efter det. Mottagningen som hålls rum ute i en lummig, upplyst trädgård, då ska den här låten spelas när jag och han dansar. Herregud, jag är visst mer brudig än vad jag trodde. HA!

Jag slängde även in den bedårande versionen av L-O-V-E från filmen Little Rascals som jag älskade som ung.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0